Bahçeci TV - Instagram Canlı Yayınları

Instagram Canlı Yayın – Op. Dr. Niyazi Emre Turgut – 15 Ocak 2019

Instagram Canlı Yayın – Op. Dr. Niyazi Emre Turgut – 15 Ocak 2019

Op. Dr. Niyazi Emre Turgut

Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanı

Tüm Videolar

Özgeçmiş

Doktora Sorun

S: Embriyo transferini 3. gün mü yapalım 9. gün mü yapalım?

C: İnsanın doğasında infertasyon yani rahime yerleşme embriyo gelişim günlerinin 5. veya 6. güne denk geliyor. Yani son aşama blastosist aşamada embriyo zarından kurtularak rahimle baş başa kalıyor ve temas haline geçerek infertasyon süreci başlıyor. Aslında bakıldığında 3. gün embriyosu içeriye koyulduğu zaman 3. günde embriyo anne rahmine yerleşmiyor. İçeride 4. Ve 5. günlere büyüyerek daha sonra zarında çatlatıp çatladığı yerden çıkartarak rahimle baş başa kalır. Tabi ki son zamanlarda tüm ileri klinikler 5. günde transfer yapmayı arzu ediyorlar. Bu stratejiyi izliyorlar. Bunun sebebi 3. gün embriyosu acaba 4-5. güne ulaştı mı? Gitti de tutulmadı mı? Bu tarz sorulara yanıt vermek bu kadar mı zor. Bu yüzden verdikleri embriyonun yerleşme potansiyeli var mı? Yok mu? diye 3. Gün değil 5. güne kadar bekletip eğer yerleşme potansiyeline sahip bir embriyo ise 5. gün transfer etmeyi daha doğru buluyorlar ki bu şekilde düşünüyoruz. Normal şartlarda 5. güne gitmenin en önemli faydası da bu yani transfer edilecek embriyoyu seçmek ve tercih etmek. Bunu 3. günde yapamazsınız çünkü diyelim ki elinizde 8-7 tane embriyo var hangisini koyacaksınız. Bir birinden ayırt etmek çok zor. O yüzden bir gün daha beklemek bakalım 5. güne kaç tanesi ulaşacak, ulaşacaklar arasında da kalite skorlaması yaparak içeri yerleştirmek en doğru yöntem olacaktır. En başarılı sonuca bizi götürecektir. Tabi ki 5. güne gitmek önemli bir cümle bizim için. Biz bunu basit söylüyoruz. 5. güne gitmek çok önemli, neden embriyoyu 5. güne kadar takip etmek onu büyütmek embriyonun sağ kalmasını sağlamak bir laboratuvar tecrübesi malzemelerin çok kaliteli olması istenen zamanlarda istenilen müdahalelerin yapılması organize çalışılmasını gerektirmektedir. O yüzden deneyimli laboratuvarlar 5. güne gitmeyi daha çok tercih ediyorlar. Diğer laboratuvarlar ise 3. günde transfer etmeyi isteyebiliyorlar. Bunu tercih edebiliyorlar. Yani 3. gün transferinin aslında bizim seçimimizden ziyade laboratuvar çok önemli olabiliyor. 3. gün embriyosunu transfer eden bazı hekimlerimiz ki haklı buluyorum kendilerini mesela elinde 1 veya 2 embriyo var. Ve hasta transfer istiyor 5. güne gidip embriyoların kaybolma riskini göze almak istemiyor veya genetik tanı gibi yöntem almak istemiyor. Tabi o zaman ben bunların transferini istiyorum, ve iki gün daha fazla dışarda tutacağınıza anne rahmine koyun o şekilde doğal ortamında büyüsün daha başarılı bir sonuç alabiliriz diyorlar ve böyle düşünüyorlar, bizde bu düşüncelerini haklı bulup gerçekleştirebiliyoruz. Aslında 3. gün transferi yapmak daha çok hastanın transfer hakkının kaybolmasının transfer yapabilelim diye yaptığımız bir yöntemdir. Genelde 5. günü daha çok tercih ediyoruz.

S: Hocam amh kaç olunca tüp bebek imkanı kalmıyor? Yumurta kalitesini amh mı belirler?

C: Amh’ın en alt seviyesi 0.1’dir. 0.1 olana da tüp bebek yapılır. Çünkü amh 0.1 demek rezervinin azaldığı anlamına gelir. Bir insan amh 0.1 ile de uzun yıllar hatta 5 yıla kadar düzenli adet bile görebilir. Aslında burada amh’dan ziyade rezerv çok azalınca adetin 2. günü fsh değerleri düzeni daha çok önemli arz ediyor. Aynı zamanda amh yumurta kalitesini belirlemez. Yumurta sayısı kantite ile ilgili ölçümdür. Yumurtanın kalitesi genellikle yaş, sigara ve genetik olarak insanın ürettiği yumurtanın kalitesiyle alakalı bir şeydir.

S: Donmuş embriyo çözülürken genetik tarama yapabiliyor musunuz?

Elimizde bir 5. gün embriyosu var, genetik tanı yapmadan dondurmuşuz ama durum öyle bir gelişmiş ki genetik tanı yapmamız gerekiyor. Bu embriyoyu çözüp genetik tanı yapıp dondurup bu genetik tanı tedavisi bu aldığımız biyopsi örneğini genetik incelemeye gönderebiliyor musunuz gibi olarak algıladım. Evet bunu yapabiliyoruz. Genetik tanı bir daha dondurduk diyelim bir daha geldi transfer için bir daha dolaptan çıkaracağız yani 2 kere dondurmuş 2 kere çözülmüş olacak bu tarz embriyolarında acaba dondurmadan ve çözmeden kimyasal işlem acaba embriyoya zarar verir mi diye merak ediyoruz. Bunun la ilgili 2-3 ay önce yayın vardı bu biyopsi yapılmış, gönderilmiş fakat sonucu iyi gelmemiş bir türlü DNA ‘yı çıkaramamışlar. Bu tarz embriyolara tekrar çözüp tekrar dondurmuşlar ve buradan normal embriyoları transfer ettiğimizde %39-40 gibi canlı doğum oranı yakalanmıştı. Çocukların sağlığı da iyiydi bu yüzden tekrar dondurup tekrar çözmenin laboratuvarda bu işlemleri yapmanın embriyoya zarar vermediği söyleniyor. Canlı doğum oranlarına çıkarak diyelim.

S: Hocam geçirilen düşüklerden sonra yeniden tedaviye başlama süreci nasıl belirliyorsunuz?

C: Düşüğün kadın üzerinde yarattığı fiziksel etkilerden çok duygusal etkilerini incelemek gerekir. Öncelikle hasta duygusal olarak hazır mı yeni bir gebeliği yeni bir düşüğü karşılayabilecek o psikolojiye sahip mi değerlendirmek gerekiyor. Öncelikle bunu göz önünde bulundurmak gerekiyor. Bunun düzelmesini gerekiyorsa beklemek gerekir. Çünkü gebelik sürecinde annesiyle çocukla ilgilidir. Çocukta iyi olacaktır. Bu alanda bunu değerlendirmek lazım. Tabi bakıldığında düşüğün tabi ki zamanı çok önemli. Küçük haftada bir düşük müydü kürtaj yapıldı mı büyük haftada bir düşük müydü çok mu kürtaj yapıldı bunlar çok önemli. Çünkü her kürtaj rahim içerisinde bir yapışıklık rahim içinde bir yara demektir. O yaranın da bir iyileşme süreci vardır. Vücut da bu yara iyileşme süreci en az 6 haftadır. Oradan ileri gelir ki zaten düşük yapmış hastalarda en az 2 adet geçirmelerini öneririz. Normal şartlarda basit bir düşük bir kürtaj sistemi iyi geçen işlem olduğunda tekrar hamile kalmak istediğinde 2 adet bekleyip 3. adet de ani yara iyileşme süreci geçtikten sonra tekrar gebe kalmasını tüp bebek tedavisinde yapmasını öneriyoruz.

S: Hocam tekrarlayan başarısızlıklarda doktor değişikliği yapmak sonucu değiştirir mi?

C: Bazen bir hekimler hastayı ilk tanıdığımızda bir konuya yöneliyoruz ve konuya saptanıyoruz. 2. Bir fikir dışarıdan bir bakış açısı. Aslında böyle değil de diğer şartlarda çünkü sorunun bundan kaynaklanabileceğine bize gösteriyor. Bu ışık altında da başka bi şekilde tedaviye devam edilip başarı sağlanabiliyor. Şöyle söyleyim fikirsel değişiklik dışında aslında tüp bebekse konu laboratuvar değişikliği önemli arz edilir. Çünkü gerçekten tüp bebek laboratuvardan laboratuvara fark ediyor. Bir tarafta başarısız olup diğer tarafta ilk denemede başarılı olabiliyor. Bazen rahimin ilk iki denemede ki yapılan hormonal süreç 3. Transferde yapılan tüp bebek başarısını artırabiliyor. Veya birisi çok iyi okuyordur çok iyi araştırıyordur. Güncel durumları takip ediyordur. Hiç kimsenin bilmediği şeyleri uyguluyordur. O zaman da başarı artabilir. İlk etap da ayrı bir fikir almak en azından bakış açısını daha çok genişletebilir diye düşünüyorum.

S: Hocam genetik ayıklamadan normal gelen embriyo neden tutmaz?

C: Genetik , bunun iki ayrı sebebi var. Birincisi rahim embriyo değil sadece gebeliği yapan embriyoyu tutan da bir rahim var. Rahimin kabul edilebilirliği embriyoyu kabul etme süreci o esnada rahim içerisinde yaşanan birtakım şeyler tutunmayı engelleyebilir ya da tutunduktan sonra düşüğü de artırabilir. İkincisi ise genetik ayıklama dediğiniz genetik işlem yaptığımız embriyolarda siz madeni para düşünün o paranın küçük bir bölgesinden 4-5 tane hücre kaldırıyorsunuz. Onları genetik incelemeye gönderiyorsunuz. Bu bütün embriyoyu hem iç hemde dış hücre kütlesini temsil etmesini istiyorsunuz. Olamaz böyle bir şey 5-6 tane hücre almışsınız diğer bütün hücreleri bu normalse diğer embriyolarda normaldir. Evet yapılan çalışmalarda %90 ‘a kadar çalışıyor. Ama sizin aldığınız bölge normal olup diğer bölgelerde anormallik olur. Buda embriyonun tutulmasını tutulduğunda da düşmesine sebep olabilir.

S: Hocam başarısızlıklarda rahime çizik atmanın faydası var mıdır?

C: Bunun çok fazla çalışması yapıldı gerek histeroskopiyle yapıldı gerek biyopsi pipetiyle olan çalışmalar yayınlandı, transferden 10 gün öncesi yapılanlar vardı. Embriyoyu saklarsak nasıl olur bu anlamda da bir sürü çalışmalar vardı. Fakat rahime çizik atmanın veya içeriye girip kazımanın o içeride bir hasar yaratmanın kanıtı yok. O yüzden biz yapıyorsak da genellikle tekrarlayan başarısızlıklarda acaba normal 100-200 kişiyi bir araya toplayıp faydası görünmeyen şey belirli bir hasta grubunda faydası var mıdır. Bir ümit adı altında yapıyoruz. Başka bir donem bir başka kullanılacak bir şey yoksa.

S: Tüp bebekte yumurta ve sperm neden döllenmez. Nasıl bir yol izlenebilir?

C: Sperm çok kötüyse sperm başı çok kötüyse bu genellikle amorf yapıda dediğimiz spermlerle yani tamamı anormal ve testisten elde ettiğimiz bu tarz spermlerle bu tarz şeyler çok karşılaşabiliyoruz. Ama sadece sperm değil daha az sıklıkla sperm ve yumurtanın döllenmesini engel olabiliyor. Tabi bunlar düzeltmesi çok zor şeyler. Özellikle yumurta döllenmiyorsa eğer geninden böyleyse yumurta döllenmiyorsa bunu düzeltmek zaten pek mümkün olmuyor. Zaten eğer biz kötü spermler kullanıyorsak bu iyi sperm yok zaten bulamıyoruz demektir. Olan spermde buysa yine aynı spermle devam etmek gerekiyor. Bunu da belki vitaminler kullanılsa faydası olabilir. Onlarında klinik anlamında başka bir günde başarı sağladığını düşünmüyorum.

S: Hocam çikolata kistlerinde önce ameliyat mı yapıyorsunuz? Yoksa yumurta mı topluyorsunuz? Rezerve zarar verir mi?

C: Burada önemli olan çikolata kisti basamak basamak çikolata kisti vakası tüp bebek olacak mı olmayacak mı öğrenmek gerekiyor. Eğer tüp bebekse evet önce yumurtasını toplarım embriyo kalitesini değerlendiririm daha sonra eğer rahim filminde tüplerinde bir problem yok ise büyük bir çikolata olsa dahi çikolata kist ameliyatı yapmadan düşünürüm. Ama çoğu vakamızda tüplerde problem oluyor. O zaman yine topla dondur hastaya laparoskopi yap daha sonra çikolata kistinin de eğer rezerv çok kötü değilse çikolata kistine müdahale edip onun oradan çıkarılması mantıklı olabilir. Ama diyelim laparoskopi için için girdiniz tüpleri halletiniz fakat rezerv kötü 0.5 veya 4.5 en kötü ihtimalle çikolata kistinin bulmak gerekir. Hastaya göre değerlendirmek çok daha önemli eğer hasta normal yollarla kalmak istiyorsa adet sancıları çok kötü değil adetleri düzenli tüplerinde herhangi bir problem gözüküyorsa 5 cm üstünde bir endometriyoma değil ise bence normal yollarla takip etmek uygun olur. Ama 5 cm den büyük etkileyen bir çikolata kisti var ise rezervi de iyi ise öncelikle operasyon tüplerin halledilip serbestleşmesi sonrasında bekleme süresinde spontan hamilelik denilebilir.

S: Hocam kadınlarda başarıyı azaltan faktörler arasında kilo, troidi şeker, ne kadar etkilidir?

C: Kilolu insanlar hamile kalamaz mı? kalır kilo hamileliğe engel değil hamile kalınamıyorsa sebeplerden bir tanesidir. Aslında bakarsanız adet düzenli her şey tamam ise troidi yüksek hastalar hamile kalabilir. Troide adetten gebelikten çok zihin sağlığı açısından önemi çoktur. Genetik hastanın hamile kalmasını sağlamak çok daha doğru olur. Şeker deyince insülin değeri var bir sürü şekerin yolu var zaten tip bir tip iki varsa düzenlenmesi gerekir. İdrar tahlinin protein veya şeker kaçağı var mı bunlar varsa böbrek fonksiyonlarını değerlendirmek gerekir. Eğer diyabet böbrek fonksiyonlarını bulmazsa uzun süreli bir diyabet ise hastanın gebeliğini değerlendirmek gerekir. İnsülin direnci ise diyetisyen kontrolünde spor yaparak zatren yenebileceğimiz bir şey o yüzden bu tür şeylerde bulunmakta önemlidir diye düşünüyorum.

S: Hocam ERE gibi yardımcı tedaviler başarıyı ne kadar etkiler? Era’yı herkese uyguluyor musunuz?

C: Kliniğimizde Era’yı uyguluyoruz. Era değişti düşüncemizde gelişti ve değişti. Embriyo ve rahim gebelik bunların arasında oluşan bir şey genetik tanı yapıp embriyoyu tespit ettikten sonra era testi yani anormal bir embriyo için era testi yaparsanız tutmayacak embriyo ya da tutup düşecek buna era yapsanız da ne fayda neticede embriyo kötü o yüzden önce embriyoyu garanti altına alın nasıl bir embriyo olduğunu ispat ettikten sonra rahime dönüp birde era testi yaptığımızda en son teknolojiyle iyi olduklarını tespit ettikten sonra embriyo transferi yapmak tercih ediyoruz.

S: Hocam açıklanamayan kısırlık hastalarına yaklaşımınız nedir? Sebebini öğrenemiyor muyuz?

C: Açıklanamayan kısırlık için bazı testler rahim filmi sperm analizi kan tahlilleri bunlar normal diye yani diyelim ki yumurta kalitesi yumurtayla sperm kalitesi veya rahim filminde tüpler açık görünüyor tüpler etrafında yapışıklıklar var bu tarz şüphelerimiz var. Bu tüpler açık diye şimdi her şey dört dörtlük mü anlamına geliyor hayır. Basit analizlerle niye hamile kalamıyor sonucu yanıtlayamadığımız hastada açıklanamayan kısırlık diyoruz. Bir işin içinde baktınız endometroesiz rahatsızlığı var diyorsunuz ki sebebi buymuş. O zaman açıklanamamazlıktan çıkıyor. Bakıyorsunuz embriyo ileri gitmiyor. Yumurtalar iyi değil mesela diyorsunuz ki o zaman açıklanamayan değilmiş. Yumurta kalitesi bu hastanın iyi değilmiş. Veya veriyorsunuz tutmuyor biz iyi embriyolar vermemize rağmen tutmuyor. Açıklanamayan infertilite sadece rahim testiyle açıklanamadığı detayına girince gerek operasyon gerek tüp bebek problemini konunun daha derinlerine indikçe teşhisler görüyoruz.

S: Hocam ilk çocuğum tüp bebekse diğerinde de tüp bebek mi olur?

C: Eğer açıklanamayan kısırlık tüpler açık spermler açık her şey normal bu nedenle tüp bebek olduysanız. İkinci gebeliğinizde aynı şekilde normal yollarla elde edebilirsiniz. Bu çok karşılaştığımız bir şey açıklanamayan kısırlık tüp bebek endikasyonu değildir aslında. Çiftlerin çocuk sahibi olmasına yardım etmek için yapılan bir yöntem. Şimdi biz hasta geldiğinde spermi rahim filmi normal tüp bebek endikasyonu değil bu ama zamanım kısa çocuk sahibi olmak istiyorum. Aile baskısı var , yaşlanıyorum, 3. Çocuğu doğurucağım daha falan herkesin isteği farklı biz onlara tüp bebek yaptığımızda lazım diye değil istediği için aslında onu bir an önce çocukla buluşturmak için yapıyoruz. Biz tüp bebeği yaptık doğurdu ikinciyi kendi haliyle hamile kalıp rahat bir şekilde devam edebilir. Ama başka problem varsa tüp bebek yoksa sperm kötüyse yumurta azsa çikolata kistleri varsa o zamanda gecikeceği için tüp bebekte eğer dondurulmuş embriyolar varsa çocuk da isteniyorsa tüp bebekle devam edebilir.

S: Hocam 43 yaşındayım amh 0,9 tedavilerim hep negatif pes etme zamanım geldi mi?

C: Bu hastamız için kritik yaş tabi ki şansımızın azalmaya başladığı bir tanesi ileri yaş vakalarında önerim şudur. Negatif sonuç alıp duygusal anlamda negatiflik yaşamamak adına yumurtalarımızın toplanıp 5. güne kadar yani blastokiste aşamasına gidip genetik tanı yapılıp normal olunur ise öneririm. Hiç olmadı niye tutmuyor diye bir soru sormazsınız. Demek ki dersiniz kromozom bozukmuş. O yüzden koysalardı 3. Gün 2 tane koydun 5. gün bir tane koydun olmadı niye olmadı deyip kendinizi çok üzübilirsiniz.

S: Hocam yumurta kalitesini yediğimiz yemekler ek gıdalar folik asit artırır mı?

C: Bu yumurta kalitesi ilgili çok fazla bir iki ay düzgün diyerek kalan kısmı da kötü geçirirseniz düzeltemezsiniz. Spor yapıyorsunuz sigara içiyorsunuz fast food yiyorsunuz ama gerekli vitaminleri almıyorsunuz meyve yiyeceğim şunu yiyeceğim bunu yiyeceğim diye bir şey yoktur. Vücut hafızası olan bir sistemdir. Yediğiniz içtiğiniz bir gün karşınıza cevap olarak çıkabilir. Yumurta kalitesini artırmak için uzun süreli beslenmeli hayatınızda rutin olarak olarak evet antioksidanlar omega 3 gibi ilaçlar bunların hepsi sadece yumurta kalitesini değil her hücreyi artıran şeylerdir. Sigara içmemek düzenli uyku sportif bir yaşam ve kilo almada bunlar çok önemli yere sahiptir.

S: Sağ ve sol overde polikist over var dediler ama düzenli adet oluyorum. Gebelik şansı Daha mı çok diğer polikistliklere göre?

C: Düzenli adet olmanız size yumurtladığınız anlamına gelir. Yumurtlamak hamilelik için en önemli şey olmazsa sperm ve yumurta hiç bi rzaman buluşmaz. Adet de göremezsiniz o arada elbette yumurtluyor olmanız sizin için çok önemli bir şans eğer diğer şeylerde normalde yaş normal ise kilolu kitle endeksi yüksek hamile kalma şansınız daha yüksek olabilir.

S: Beta değeri akçın altındaysa biyokimyasal diyorsunuz?

C: Biyokimyasal için belirlenmiş beta değeri yok biz kliniğe göre biyokimyasal tedavi yapıyoruz. İlk test 50 çıkıyor ondan sonra test 80 çıkıyor ondan sonra iniyor ve sıfıra kadar geri iniyor bunun 1500 ulaşanı da var. Biyokimyasal gebelik nedir ultrasonda görünür bir kese olmadan gebeliğin başlayıp bitmesidir. 10 diyemem 50 diyemem 100 diyemem birçok değer olabilir. Bunun için biyokimyasal gebeliği yeri bilinmeyen yerlerden ayırt etmek gerekir daha çok dış gebelik değerlendiriliyor onu da beta hcg takibinden sonra karar vermemek gerekir. Boş gebelik gebelik yapısının anormal olması yatar tekrarlayan boş gebelik durumlarında tüp bebekte hastaya genetik tanı yaparak yardımcı olmak doğru bir yöntem olacaktır.

S: Hocam embriyoların iyi olup olmadığını embriyolaglar mı belirliyor. Sizde belirliyor musunuz?

C: Embriyolog bize rapor gönderiyor. 3’den 4’de giderken az hücre ile mi gitmiş çok hücre ile mi gitmiş blastokiste ulaşmış mı kaçıncı saate ulaşmış bunlar bizim hep merak ettiğimiz şeyler ve mutlaka transferlerden öncede transfer ettiğimiz embriyoyu görüp sonra transfer ediyoruz ki hastaya gebelik oranları hakkında bundan sonra planlar hakkında olur.

S: Hocam kromozom bozukluğu olan hastalarda başarı şansı nedir?

C: Sıklıkla translokasyon vakası ile karşılaşıyoruz. Translokasyon ciddi bir durum erkeklik translokasyonları genellikle karşımıza spermde azlık olarak çıkıyor kadın translokasyonlarına hiç bir şey olmayabiliyor bazen yumurta rezervindeyken azalmasını saptayabiliyoruz çoğu vakada sperm yumurta normal oluyor sürekli düşük yapıyorla. Bu tip vakalarda mutlaka embriyoya genetik tanı başarılı bir şekilde yapabiliyoruz kadının yumurta rezervi çok önemli çünkü translokasyon vakalarında normal embriyoyu bulmak diğer vakalara göre daha azalabiliyor. Bazı vakalarda yaşın getirdiği yumurta kalitesizliği olabiliyor ve 2-3 tane yumurta olabiliyor şans artabiliyor bu nedenle çok geç kalmamak lazım.

S: Fsh değeri kaç olursa gebe kalamayız?

C: Fsh’ ın 12’ nin altında olması beklediğimiz bir şey ama rezerv azaldığı zaman bu 12 barajı kırılıyor, fsh’ ın yüksek olduğu aylarda 12’ in üzerinde olduğu aylarda genellikle biz sınır olarak 18 bandını kabul ediyoruz çünkü bazı hastalarda 12’ yi yakalamak çok zor yüksek olduğu vakalarda yumurta gelişimi kötü oluyor folikül biz iğne vermemize rağmen çok yüksek dozlarda erken çatlama , yumurta toplamada içi boş çıkması gibi kalitesiz yumurta sorunuyla karşılaşıyoruz bu yüzden ben kendi kliniğimde 18’ in üzerinde olan vakalara başlamıyorum 18’ in altına inmesini istiyorum 1-2 ay takip ettik düşmediyse hastanın isteğine göre yumurta da var ise tedaviye başlıyorum.

S: Rahim filmi, miyom, yapışıklık gibi hastalıkları kesin gösterir mi hangi durumlarda histereskopi yapıyorsunuz?

C: Rahim filmi iki boyutlu bir filmdir. Miyomu göstermez rahim içerisinde bir miyom varsa evet gösterir ama rahime dışarıdan bir baskı varsa bunu göstermekte yetersiz kalır ciddi yapışıklıklarda gösterir eğer böyle şüpheler varsa histereskopi yapılır. Rahim filmi bizim önemsediğimiz bir şey özellikle tüpler açısından rahimin içinin sınırlarını gerçi bunun için 3 boyutlu ultrasonogrofiyi kullanıyoruz ama tüpleri kontrol etmek istediğimiz için genelde istiyoruz. Tekrarlayan başarısızlıklarda kullanıyoruz. Rahim ince kaldıysa kalınlaşmadıysa daha önce geçirilmiş rahimde şekil bozukluğu var ise miyom varsa polik görünüyorsa bir çok şey için yapıyoruz aslında bakarsanız.

S: Hocam kök hücre çalışmaları sadece hücre için mi yumurta içinde kök hücre çalışmaları var mı?

C: Var. Kök hücre yıllardır bekliyoruz. Henüz yumurta ve sperme başarısı dokunmuş çalışmayla karşılaşmadık o yüzden bizde merakla bekliyoruz.

Henüz yorum yapılmamış

    Yorumunuzu Gönderin

    CD56 Testi ile 12 Yıllık Özlem Sona Erdi!

    Çiftimiz 12 yıldır çocuk özlemi çekiyordu. Buket Hanım daha önce 2 başarısız …

    Devamını Oku

    Kalıtsal Hastalığa Sahip Çiftimiz, Bebeklerini Kucağına Aldı!

    Anne ve babamız, kalıtsal bir hastalığa sahip oldukları için daha önce 2 …

    Devamını Oku

    19 Yıllık Bekleyiş, Bahçeci’de Mutluluğa Dönüştü!

    Sevim&Sadık Özdemir çifti tam 19 yıl bebek hasreti çekti. Sonunda Bahçeci ekibiyle …

    Devamını Oku

    14 Başarısız Denemenin Ardından Bahçeci’de İlk Denemede İkizler Yolda!

    Daha önce 2 kez yurt dışı olmak üzere toplamda 14 başarısız tüp …

    Devamını Oku

    Diğer Merkezlerde 9 Başarısız Denemeden Sonra…

    Çikolata kisti olan hastamız başka merkezlerde 9 kez tüp bebek tedavisi denemiş …

    Devamını Oku

    Testis Kanseri, Baba Olmaya Engel Değil!

    Didem Hanım’ın eşi geçtiğimiz yıl testis kanseri olduğunu öğrenmişti, bu talihsiz haberin …

    Devamını Oku

    Genetik Hastalıklar Bebek Sahibi Olmaya Engel Değil!

    Çiftimiz genetik hastalıkları sebebiyle çocuk sahibi olamıyorlardı. Hastalarımıza uyguladığımız TESA, PGT, rahim …

    Devamını Oku

    13 Yılın Ardından Bahçeci’de İlk Denemede Güzel Haberi Aldılar

    13 yıllık evlilik süresince 3 aşılama, 7 tüp bebek denemesi yaşayan çiftimiz, …

    Devamını Oku

    Doktora Sorun - Op. Dr. Niyazi Emre Turgut


    Sizi Arayalım WhatsApp
    WhatsApp
    Messenger
    Sizi Arayalım
    En yakın zamanda arayalım: